Fidelizare clienti

Printre cele mai mari provocari ale brandurilor se numara fidelizarea clientilor.

Pastrarea clientilor existenti se dovedeste a fi un proces mai putin costisitor decat atragerea clientilor noi. Fidelizarea clientilor se face in trei etape : achizitia, evaluarea satisfactiei clientului si loializarea.

Procesul de fidelizare clienti arata comportamentul de incredere al clientului fata de brand.

Un client care iti este loial va fi mai greu de convins sa schimbe produsul/serviciul cu alt brand si va mai face alte cumparaturi.

Pentru ce ai avea nevoie de un program de fidelizare clienti? Simplu, pentru clienti nu este greu sa schimbe furnizorii si sa caute oferte mai avantajoase.

Procesul de fidelizare clienti poate fi diferit in functie de natura business-ului tau. In primul rand, trebuie sa prioritezi clientul, sa gasesti modalitati prin care sa simplifici procesul de vanzare. De exemplu, sa poti returna produsele nedorite, sa gasesti solutii ca transportul si livrarea sa se faca intr-un timp cat mai scurt, sa gasesti furnizori pe care sa te poti baza chiar si intr-o situatie de criza, sa ai un proces de productie in care sa poti reduce defectele cat mai mult, sa te asiguri ca fiecare comanda ajunge la adresa dorita, in cel mai scurt timp si mai ales la data pe care i-ai comunicat-o clientului. Sau sa oferi un produs nou gratuit, care nu se afla in oferta sau a fost introdus de curand.

Beneficiile unui program de fidelizare clienti este asigurarea ta ca actualii clienti nu vor cumpara de la concurenta, chiar daca aceasta ofera preturi mai mici. Un program eficient te va ajuta sa poti comunica si sa relationezi emotional cu clientii tai, acestia putand sa te recomande, sa povesteasca despre ce oferi si sa-ti atraga clienti noi. Asigura-te ca programul de fidelizare clienti sa fie usor de inteles si usor de folosit.

Programele de fidelizare a clientilor ofera beneficii majore in timp. Clientii fideli cumpara mai mult si te poate recomanda altor potentiali clienti.